Obecné informace o zájezdech

1. DÉLKA POBYTU – VYMEZENÍ ZÁJEZDU

 

Délka pobytu u jednotlivých zájezdů je vymezena daným počtem nocí. S ohledem na rozdílnou délku pobytů v jednotlivých destinacích (na základě více letů během jednoho týdne je možno v některých pobytových oblastech knihovat dovolenou např. na 4, 5, 7, 10, 11 a více nocí) vymezujeme veškeré délky pobytů počtem nocí.

První a poslední den našich leteckých zájezdů je určen k přepravě, a nikoliv již k vlastní dovolené. Nelze též vycházet z toho, že se odlety uskuteční dopoledne a zpáteční lety večer. Jak odlet, tak i přílet se může uskutečnit v kteroukoliv dobu, jak v ranních, tak v denních nebo nočních hodinách. Let může z hlediska délky trvání částečně nebo i zcela zasahovat do dne následujícího. Zejména u dálkových letů do exotických zemí lze první noc strávit i v letadle.

 

2. UBYTOVÁNÍ

 

Úroveň a rychlost služeb poskytovaných personálem ubytovacích zařízení odpovídá místním zvyklostem a mentalitě obyvatelstva. Proto je nutné počítat mnohdy s menší zkušeností a určitou ležérností, ale na druhou stranu často s velmi přátelským a milým přístupem.

Hlavní a vedlejší sezóna: nabídka aktivit a služeb poskytovaných hotelem zdarma či za poplatek platí v době vydání katalogu a rozhodnutím hotelu se může v průběhu sezóny změnit. Období před a po hlavní sezóně přináší vedle výhodných cen i skutečnost, že některá zařízení (bary, diskotéky apod.) nejsou v provozu.

V případech překnihování, ke kterému ve všech turistických oblastech příležitostně dochází, bude poskytnuto ubytování v ubytovacím zařízení stejné nebo vyšší kategorie a se stejným druhem stravování.

Kategorizace ubytování: upozorňujeme, že počet * (hvězdiček) u všech ubytování (hotely, pensiony, studia, apartmány, chaty) prezentovaných v našem katalogu, není oficiální kategorií a nemusí vždy nutně odpovídat místnímu označení pro dané ubytování, neboť vycházíme ze zkušeností a hodnocení kvality ubytování, poskytovaných služeb, polohy a okolí dovolenkového objektu.

Vybavení pokojů: v kategorizaci hotelů mezi jednotlivými destinacemi mohou být významné rozdíly. I v komfortních hotelech v některých destinacích mohou být pokoje i jednodušeji zařízeny. Vybavení, velikost a poloha pokojů (i stejné kategorie) nejsou vždy stejné. Ve většině ubytovacích zařízení není v koupelnách mýdlo. Může se stát, že některé v tuzemsku užívané vybavení hotelového pokoje chybí, jedná se zpravidla o vybavení, které není na rozdíl od našich zvyklostí podmíněno místní normou pro předmětnou kategorii ubytování.

Velikost pokojů: jednolůžkové pokoje, i když jsou většinou za příplatek, jsou převážně velmi malé a často bez balkonu a nemusí být zcela identické s dvoulůžkovými pokoji. Při ubytování jedné osoby ve dvoulůžkovém pokoji nebo studiu s příplatkem za neobsazené lůžko klientovi nevzniká nárok na fyzickou přítomnost 2 lůžek. Za třílůžkový pokoj je považován dvoulůžkový pokoj s přistýlkou. Přistýlkou může být řádné lůžko, pohovka, rozkládací gauč, palanda nebo rozkládací lehátko.

Typy ubytování:

Studio – pokoj s kuchyňským koutem v jedné místnosti a vlastní koupelnou.

Apartmán – 2 a více pokojů v jedné jednotce, 1 a více oddělených ložnic od obývacího pokoje s kuchyňským koutem (nebo obytná kuchyně), 1 a více koupelen.

Privátní vila nebo chata– často luxusní volně stojící dům se zahradou a bazénem (někdy i bez) se 2 a více oddělenými ložnicemi, obývacím pokojem s kuchyňským koutem (nebo samostatný obývací pokoj a kuchyně), 1 a více koupelen.

Hotelový pokoj – dvou- a vícelůžkový pokoj s vlastní koupelnou.

Rodinný pokoj – většinou pokoj se 3 a více lůžky, případně se samostatnou ložnicí a obývacím pokojem (další 1 až 3 přistýlky, zejména pro děti) a vlastní koupelnou nebo 2 propojené pokoje.

Junior suita – hotelový pokoj tzv. „open plan“, kde je ložnice propojená s obývacím pokojem, někdy s kuchyňským koutem nebo alespoň sadou na přípravu kávy a čaje.

Suita – podobně jako junior suita, avšak ložnice je pevně oddělena dveřmi od obývacího pokoje a může mít i více ložnic a koupelen.

Rozdělování pokojů probíhá zásadně ze strany hotelu a cestovní kancelář na něj nemá vliv.

Doba používání pokoje: podle mezinárodních zvyklostí musí hosté opustit pokoje v den odjezdu do 10:00 hod., možnost nastěhování v den příjezdu je nejdříve po 14:00 hod. Časný příjezd či pozdní odjezd neopravňují k delšímu používání pokoje a je často nutno za tuto službu zaplatit, je-li k dispozici.

Ticho v hotelu a jeho okolí: rychle se rozvíjející cestovní ruch s sebou přináší stavební činnost, na kterou nemá CK vliv. Stavební činnost se neomezuje pouze na mimosezónní měsíce a staveniště vznikají velmi rychle prakticky ze dne na den, nebo je stavební činnost po delší přestávce obnovena. Velká část hotelů má celoroční provoz a tudíž zajištění údržby či rekonstrukce nemůže být zajišťováno v období mimo provoz hotelu. V těchto případech nelze mít vždy při knihování nejaktuálnější zprávy o stavební činnosti. Absolutní klid v turistických centrech nenajdete. K dovolené patří i večerní zábava a bary, restaurace, diskotéky a noční kluby, které mohou působit hluk do pozdních nočních hodin, a to i v jinak klidných letoviscích. Také stavební styl umožňuje zvukovou prostupnost mezi jednotlivými místnostmi.
Klimatizace/topení: tato zařízení najdete pouze v hotelech, kde je toto přímo uvedeno v popisu, v některých hotelech může být i za poplatek. V mnoha případech je klimatizace ovládána centrálně a její zapínání/vypínání z hlediska doby a délky zcela závisí na rozhodnutí hotelu. Často je klimatizace v provozu pouze několik hodin denně nebo pouze v hlavní sezóně.

Hygiena: kulturní hygienické zvyklosti jsou v cílových zemích odlišné od tuzemských, tamní hygienické předpisy jsou mnohem tolerantnější. Totéž se týká i předpisů ve vztahu k životnímu prostředí.

Bazény: pokud je součástí hotelového zařízení bazén, je třeba vzít v úvahu, že ne vždy je bazén vyhříván, tato skutečnost závisí především na rozhodnutí vedení hotelu. Ne všechny hotely mají bazén s čistícím/filtračním zařízením, a proto musí být při vyšších teplotách bazén vypuštěn a vyčištěn. Je tedy nutné počítat s tím, že může být bazén po určitou dobu mimo provoz. Počet lehátek a slunečníků u bazénu nemusí odpovídat kapacitě hotelu.

Voda a elektrické napětí: ve většině cílových zemí se nedoporučuje používat vodu z vodovodu k pití a vaření. Vodu k těmto účelům Vám doporučujeme zakoupit v místních obchodech nebo v hotelu. V hotelech se solárním topením teče občas vlažná voda. V některých zemích může docházet i k opakovaným (krátkodobým) výpadkům elektrické energie a v zásobování vodou. S tím pak samozřejmě souvisí i výpadek klimatizace. Elektrické napětí a elektrické zásuvky ne vždy odpovídají českým normám.

Hmyz: k některým destinacím patří i všudypřítomný hmyz. Přes intenzivní snahy hoteliérů a místních úřadů se může v určitých obdobích hmyz vyskytovat i v prostorách hotelu. Nedoporučuje se ponechávat v pokoji volně ležet potraviny.

Pobytová taxa: dle vyhlášky místních úřadů se u většiny destinací platí pobytová taxa, která je splatná na místě v hotovosti v EUR. Upozorňujeme, že zavedení taxy a její výše může být úpravou místní vyhlášky i v průběhu sezony kdykoliv změněna. Povinnost platby na místě a aktuální ceny pobytových tax naleznete vždy u konkrétního ubytování. U některých ubytování je pobytová taxa již zahrnuta v ceně a nevybírá se na místě.

Fakultativní výlety: jejich přehled a ceny jsou uvedeny pouze orientačně. Nabídka se může v průběhu sezony měnit. Minimální počet účastníků pro uskutečnění výletu je většinou 10 osob. Pokud výlet není zapsán ve Smlouvě o zájezdu, nejedná se o garantovanou službu.

 

3. STRAVOVÁNÍ

 

V hotelech se vaří většinou mezinárodní pokrmy obohacené o místní prvky. Převažuje zelenina a různé saláty. Způsob stravování je uveden u popisu každého hotelu.

Snídaně: kontinentální (evropská) snídaně se většinou skládá z kávy a čaje, pečiva, másla a zavařeniny nebo sýra. Salám a vajíčka jsou výjimkou. Snídaně podávaná formou bufetu znamená volnou konzumaci z nabídky, která odpovídá kategorii hotelu a zejména místním zvyklostem. Například obsahuje pečivo, kávu, čaj, džus, různé sladké koláče, ovoce, vajíčka, zavařeninu, sýr, salám, to vše opět podle kategorie hotelu. V hotelech nižší a střední kategorie může být nabídka omezená pouze na některé z uvedených položek (např. pečivo nebo chléb, máslo, džem, střídavě obohaceno o sýr, salám nebo vejce).

Večeře je buď podávána z menu s obsluhou, kdy máte výběr z několika chodů a saláty formou bufetu, nebo volná konzumace formou bufetu. Nabídka opět odpovídá kategorii hotelu, přičemž i ve tříhvězdičkovém hotelu můžeme v mnoha případech očekávat pouze jedno teplé hlavní jídlo. I v případě, kdy je snídaně a večeře podávána formou bufetu se může stát, že některá jídla jsou s částečnou obsluhou.

Nápoje nikde nejsou zahrnuty v ceně, není-li uvedeno jinak - např. v hotelech s programem „all inclusive“. Rozsah, sortiment, místa a doba čerpání programu all inclusive jsou určovány vnitřními směrnicemi hotelu a budete s nimi seznámeni po příletu do vašeho hotelu.

U ubytování s možností vlastního vaření jsou k dispozici kuchyňky či kuchyňské kouty vybavené většinou dvouvařičem a ledničkou. Kuchyňské vybavení, které je k dispozici, se skládá pouze ze základního nádobí. Nemůžete tedy očekávat plně vybavenou kuchyňku. Upozorňujeme na skutečnost, že mohou chybět např. otvíráky konzerv či nádobí na vaření nemusí být v dostatečném množství.

Pokojový minibar není součástí all inclusive. Bývá naplněn na základě požadavku klienta a veškeré zkonzumované nápoje či potraviny z minibaru podléhají přímé úhradě.

Stravování začíná a končí společně s ubytovacími službami, první stravu můžete tedy obdržet nejdříve po 14:00 hod. a poslední nejpozději v 10:00 hod. Současně upozorňujeme na skutečnost, že klienti ubytovaní v jedné ubytovací jednotce musí vždy čerpat shodný systém stravování.


4. PLÁŽE

 

Znečištění pláží: CK neodpovídá za případné znečištění pláží z důvodů klimatických vlivů nebo jiných nepředpokládaných důvodů.

Režim plážového servisu je možné ze strany hotelů změnit i v průběhu sezóny. Kapacita lehátek a slunečníků nemusí odpovídat kapacitě hotelu, neboť se předpokládá, že část hostů tráví svůj pobyt u bazénu či na výletech.

Údaje o vzdálenostech od hotelu jsou v popisu katalogu jen orientační, zejména u rozsáhlých hotelových komplexů. Většina pláží je veřejná a přístupná i místnímu, pro naše představy občas hlučnějšímu obyvatelstvu.

 

5. PASY A VÍZA

 

V případě, že hostitelská země vyžaduje víza, a pokud je to sjednáno, zajišťuje CK víza pouze pro držitele pasu České republiky, a to po předložení dokumentů požadovaných příslušným zastupitelským úřadem. Rozhodnutí o udělení víza není v kompetenci cestovní kanceláře, která udělení víza při jejím vyřizování nemůže garantovat. Držitelé cestovních dokladů jiných států jsou povinni zajistit si sami potřebné doklady a náležitosti k cestě u příslušného velvyslanectví nebo konzulátu. Veškeré náklady a důsledky, které vzniknou nedodržením tohoto ustanovení, nese zákazník. Upozorňujeme, že většina států vyžaduje, aby cestovní pas byl platný dalších 6 měsíců od doby opuštění země.

 

6. LETECKÁ DOPRAVA

 

Pro vaši pohodlnou dovolenou zajišťujeme leteckou dopravu s odlety z Prahy (na vyžádání i z dalších letišť v ČR i okolních zemích) na charterových přímých letech nebo na pravidelných linkách. Na charterových letech SmartWings jsou v ceně letenky a tedy i zájezdu zahrnuta zapsaná zavazadla (23 kg/os.) a palubní zavazadla (8 kg/os., max. rozměry 55 x 45 x 25 cm, navíc notebook, fotoaparát, kamera, dámská kabelka se do celkové váhy nezapočítávají). U pravidelných linkových letů s výše uvedenými společnostmi se v ekonomické třídě váha zapsaných zavazadel pohybuje v rozmezí 15-23 kg/os. a palubních 5-10 kg/os. (přesné přepravní podmínky vám sdělíme na požádání a automaticky v odbavení k odletu). Je třeba počítat s tím, že již často občerstvení na palubě letadla není zahrnuto v ceně letenky a je třeba si teplé jídlo s dostatečným předstihem objednat u nás v kanceláři nebo poté zakoupit lehčí občerstvení na palubě.

Ceny letenek jsou stanoveny pro lety v ekonomické třídě a platí pouze pro rezervace v optimální knihovací třídě. To znamená, že je nabídka připravena pro nejvýhodnější cenu letenky. V případě, že dojde ke změně ceny letenky může dojít ke změně ceny zájezdu, která je uvedena na našich stránkách. V takovém případě vám zašleme nabídku s aktuální cenou a letovým řádem.

Pokud by vám nestačil váhový limit na zapsané zavazadlo, je možné ve většině případů si v naší CK připlatit nadváhu zavazadel, jinak vždy je možno doplatit nadváhu zavazadel před odletem na letišti.

 

 

7. CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ

 

Doporučujeme uzavřít naším prostřednictvím (za výrazně nižší cenu než přes internet) cestovní pojištění u Pojišťovny UNION.

Nabízíme levnější i dražší variantu (liší se v limitu plnění). Nabízíme zvlášť pojištění léčebných výloh, zvlášť balíček (pojištění úrazové, odpovědnosti za škodu a pojištění zavazadel) a dále připojištění storna zájezdu společně s balíčkem.

Zvláště upozorňujeme na skutečnost, že naše pojistné sazby jsou stejné i pro seniory a pojištění samo nijak není omezeno věkem.

Pojištění léčebných výloh: kryje nutnou a neodkladnou léčbu náhlých onemocnění, repatriaci pojištěného a převoz, jednoduché ošetření zubů.

Úrazové pojištění: úhrada pojistného za smrt následkem úrazu, plnou invaliditu nebo trvalé následky úrazu.

Pojištění zavazadel: kryje škody na osobních věcech, které si s sebou bere pojištěný na cestu nebo které prokazatelně pořídil během cesty. Pojištění se sjednává pro případ poškození nebo zničení věcí živelní událostí, kapalinou z technických zařízení, odcizením a loupežným přepadením.

Pojištění odpovědnosti za škodu: kryje škody způsobené třetí osobě na zdraví, věcech a škodu finanční.

Připojištění storna zájezdu: vztahuje se na události, které znemožní nastoupení cesty a vyvolají výdaje na úhradu zrušení cesty pojištěného z důvodu:

- akutního onemocnění, a to i rodinných příslušníků a osob žijících ve společné domácnosti,

- zdravotní komplikace v důsledku těhotenství (nejpozději do 26 týdne těhotenství),

- úrazu nebo smrti pojištěného,

- zničení, poškození či ztráty majetku pojištěného živelní událostí velkého rozsahu.

Pojistná smlouva vzniká přímo mezi zákazníkem a pojišťovnou. CK v případě pojistné události nepřísluší posuzovat existenci, příp. výši nároků vyplývajících z pojistného vztahu. V případě pojistných událostí CK poskytne potřebnou součinnost, nehradí však poplatky za lékařské ošetření apod. Všechny náklady hradí pojišťovna.

Uvedené informace slouží jenom pro orientaci. Přesné znění pojistných podmínek je součástí smlouvy mezi klientem a pojišťovnou.

 

8. OSTATNÍ

 

Veškeré údaje jsou platné v době tisku katalogu. Změny programu jsou vyhrazeny, stejně tak jako změny letových časů. Tiskové chyby vyhrazeny.